בשורה לציבור: אושרו סופית תווי המזון לביטחון תזונתי

איתי גדסי No Comments on בשורה לציבור: אושרו סופית תווי המזון לביטחון תזונתי

בתום דיון ממושך ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה את ההעברה התקציבית בסך 400 מיליון שקלים למשרד הפנים עבור תווי מזון להבטחת בטחון תזונתי. שר הפנים: "נותנים את המענה לאנשים החלשים ביותר"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שלישי) העברה תקציבית למשרד הפנים בסך 400 מיליון ש"ח עבור תווי מזון להבטחת בטחון תזונתי.

אמות המידה לחלוקת תלושי המזון

שר הפנים והבריאות, משה ארבל: "שאני שם את הראש על הכרית ומולי הקריטריונים שעברו את חוות דעת המשנה ליועמ"ש, אני ישן טוב בלילה, שאנחנו באמת עושים גם אם לא את הדבר המושלם ביותר, אנחנו נותנים מענה לאנשים החלשים ביותר, העניים ביותר, לא משנה איפה הוא גר, אם ב-חורה, אם בטירה, אם במודיעין עלית. אמות המידה הופצו לעיונם של חברי הכנסת, אקדים ואומר – הסיבה שזה במשרד הפנים, שהרבה מאוד אתגרים לפתחו ומצבת כוח האדם המאוד יעיל וטוב שבו, עובדים מסורים עבדו יומם ולילה לטובת הפרויקט הזה, כולל ימי שישי ומוצאי שבת, המקום הטבעי הוא אכן משרד הרווחה. לצד הדברים האלה, אנחנו בשנת 2023, עשינו מכרז מאושר שיאפשר המשך התקשרות על מול שני גופים – פתחון לב ואשל ירושלים, היכולת שלנו לבצע את המשימה החשובה הזו בשנת 2023 הייתה רק על ידי המשך אותה התקשורת, אם היינו יוצאים במכרז חדש, לוחות הזמנים היו גוררים אותנו לשנת 2024, בצורך לתת מענה לאותה אוכלוסייה ענייה, הייתה חשיבות גדולה לתת מענה ל-2023. תהייה ועדת מנכ"לים לגבי שנת 2024, אני מניח שהיא תמליץ על העברת התחום למשרד הרווחה, כך צריך להיות, כרגע כדי לבצע בשנת 2023 אנחנו נאלצים לבצע זאת במשרד הפנים".

"לגבי שורדי השואה, הנתון שהוצג בפנינו הוא ניצולי שואה נזקקים, הייתה בתקופת הקורונה ביקורת על הממשלה שחילקה כסף לכל אדם מביטוח לאומי, המטרה המרכזית בקריטריונים הללו, זה לדייק את הסיוע לנזקקים ביותר. מבחינת מדדי עוני, הם נקבעים גם על ידי מדדים בינ"ל וגם יש מדד מאוד פשוט ובסיסי, שאומר הכנסה נמוכה ביותר לנפש. מדד הארנונה מודד את ההכנסה הנמוכה ביותר לנפש, שזה נמוך יותר ממקבלי הבטחת הכנסה, ולא מתעלם ממספר הנפשות בבית. לגבי שורדי השואה הייתה הכוונה למקד את הסיוע עבור אותה אוכלוסייה נזקקת, הענייה ביותר. 8 מיליון ₪ ייועדו ספציפית למיצוי זכויות. אנחנו מתכוונים להשקיע בזה הרבה מאוד מאמץ, גם לגבי אוכלוסיות בפזורה הבדואית".

אלי כהן, מנכ"ל עמותת פתחון לב: "היינו אחד הגופים שחילקו בפעם שעברה את התלושים, לעניין שורדי השואה, לקחו את 53 אלף שורדי השואה בישראל, מתחום יקבלו את התלושים 41 אלף – 77 אחוז מניצולי השואה העניים ביותר".

ח"כ ינון אזולאי: "משתדלים כאן לתת לכמה שיותר וכמה שיותר עניים, כדי לעשות כמה שיותר טוב".

השר ארבל: "לגבי מזונות, אני רואה חשיבות רבה בזה, ההתמודדות המאוד מורכבת של אמהות המקבלות מזונות מביא מצוקה קשה מאוד, פעלנו שהמענק ינתן באופן יזום ע"י הרשות, גם במקרה הזה ההנחיה שלנו למפעילים למקד מאמץ במיצוי הזכויות ביחס לאותן אוכלוסיות שזכאיות לקבל 50%, יש פה ערך גדול בהגדלת המענק למקבלות מזונות, וגם בנוסף להגדיל להן מ-50% ל-100%".

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני: "נעשתה עבודה רצינית לגבי כלל האוכלוסיות, ואם יש מקומות שצריך לייעל נעשה זאת, אבל הצורך הוא גדול ויש פה מענה משמעותי בתקופה רגישה לאוכלוסיות החלשות ביותר, באופן המהיר והיעיל ביותר".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "הבטחנו וקיימנו. מיזם תלושי המזון למשפחות עניות בישראל יוצא לדרך. אני מברך את ועדת הכספים על אישור התקציב, בכדי שנוכל להתחיל את הפעימה הראשונה כבר לקראת החגים.

"במקביל ל'דגים' אנחנו ממשיכים לפעול במרץ ליצירת 'חכות' באמצעות הכשרות מקצועיות המותאמות לתושבי הפריפריה ואוכלוסיות מסוימות, תמריצים ליצירת אלפי מקומות עבודה, וכן בהקמת 'הרשות הלאומית למלחמה בעוני' שייעודה אחריות ממשלתית להוצאה ממעגל העוני ועליה על דרך המלך. אני מאחל לכולם שנה טובה ורווחה כלכלית".



0 תגובות